konstig.webblogg.se

konsten, livet och allt svart och vitt där emellan.

flicka med katt i björkskog

Publicerad 2012-10-24 23:26:30 i Konstigt

 
okej. allt eftersom ska jag försöka bjussa lite på mina egna verk. detta är en skiss på den paragrafuppgift
jag håller på med i skolan. flicka med katt i björkskog av paula modersohn-becker är orginalet. nu arbetar
jag på en oljemålning, som jag kan lägga upp när den är klar.

francesca woodman

Publicerad 2012-10-24 23:11:20 i Konstigt

 
 
francesca woodmans bilder förtrollar mig. de är nakna, utlämnande, en del skrämmande, och vackra i sin enkelhet.

dödens ö

Publicerad 2012-10-23 19:51:38 i Konstigt

och här någonstans börjar jag. dödens ö, ett verk av arnold böcklin. så där lagom dramatiskt, men väldigt vackert.
 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela